Sunday, April 22, 2012

VW Polo Comparison

Baru-baru ni Volkswagon dah launching Polo Sedan. So far aku pernah drive Polo TSI dan aku terus jatuh cinta pada prestasi kereta ni. Setting Polo TSI ni memang sangat ngam dengan aku. Cuma harga die tu, aku rasa elok beli rumah dulu kot. Macam biasa, kelemahan kereta hatchback ni ialah space. Kurang sesuai untuk orang dah berkeluarga.

Apa yang mengejutkan aku ialah harga Polo sedan ialah RM99,888 je, padahal Polo TSI RM 113,888. Terus perkataan downgrade muncul dalam kepala aku. Sejak tengok spec Polo TSI, aku sangka VW ni tak ada double standard dalam sume produk die. Maknanya spec global. Sama2 di mana-mana saja. Berbeza dengan kereta import CKD yang jual kat Malaysia. Semua versi downgrade sebab nak jual murah dan regulation yang longgar.

Aku ada buat comparison yang aku amik bulat-bulat dari brochure. Nilai la sendiri.

Appearance

 Philosophy?


 Features

Features 2



 Features 3


Technical Specification


Finally, the price tag

Kesimpulan yang aku dapat, memang variant Polo Sedan ni dibuat untuk memenuhi citarasa rakyat Malysia, besar, murah dan import. Downgrade pun downgrade la, asalkan badge Volkswagon. Tapi untuk orang muda yang nak puas hati, beli la Polo TSI, walaupun agak mahal sket, tapi performance meamng puas hati.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...