Tuesday, February 22, 2011

Lamborghini Gallardo Singapore Edition

Gallardo Singapore Edition  (source: Paul Tan)


Hanya 10 unit sahaja kereta di atas akan dihasilkan. Jika dilihat sekali imbas, memang jelas ianya bukan Lamborghini yang biasa dan ianya ternyata benar kerana Lamborghini di atas ialah Lamborghini Gallardo edisi Singapura.

Edisi khas ini diwujudkan untuk meraikan ulang tahun ke-10 Lamborghini Singapore. Sebanyak S$20,000 daripada hasil jualan edisi khas ini akan didermakan kepada The Straits Times School Pocket Money Fund (SPMF) untuk pelajar yang kurang bernasib baik.


Pembeli akan mendapat plague selepas membeli Gallardo edisi Singapura (Source: Paultan)

Kereta ini hanya terdapat dalam 2 warna sahaja iaitu Putih dan Hitam. Digerakkan oleh enjin 5.2 liter V10 yang menghasilkan kuasa maksimum seperti 550 ekor kuda (550bhp) dan 540 Nm torque. Kereta ini boleh memecut dari 0-100km/h dalam masa 3.9s dan kelajuan maksimum boleh mencecah 320 km/h.

Seperti yang kita tahu, peraturan jalan raya yang ketat dan faktor kekurangan tanah di Singapura membuatkan seolah-olah kereta Supercar di sana lebih kepada bahan pameran sahaja. Di manakah tempatnya untuk mereka 'test drive' supercar mereka kalau tidak di Malaysia?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...